- Ako s deťmi s inakosťou pracovať?
- Ako im porozumieť a pochopiť, čo je príčinou ich prežívania a správania?
- Prečo u niektorých detí nie je možné aplikovať bežné postupy z praxe a ako ich môžeme nahradiť?
- Ako v rámci vyučovacieho procesu zabezpečiť čo najväčšiu harmóniu a kontinuitu?
- Ako pomôcť každému jednému dieťaťu sa čo najplnohodnotnejšie sa rozvíjať?
- Ako ošetriť vzťahy v kolektíve a budovať korektné a zdravé vzťahy s rodičmi?
Program „Inklúzia v (nielen) montessori prostredí“ ponúka pedagogickým a odborným pracovníkom v školstve komplexné pochopenie a praktické zručnosti v oblasti inklúzie a Montessori pedagogiky. Program sa zameriava na prehĺbenie, rozšírenie a inováciu profesijných kompetencií v oblasti inklúzie a inkluzívneho vzdelávania. Obsahuje 11 modulov, ktoré zahŕňajú teoretické prednášky, ukážky, praktické cvičenia a prípadové štúdie.
Cieľom je poskytnúť účastníkom znalosti o základných princípoch inkluzívnej pedagogiky, aplikácii Montessori prístupov v inkluzívnom prostredí a schopnosť efektívnej komunikácie a spolupráce s kolegami a rodičmi.
Absolventi získajú komplexné porozumenie inkluzívneho vzdelávania a schopnosť identifikovať individuálne potreby detí a navrhovať a implementovať inkluzívne stratégie a opatrenia. Program podporuje aj analytické schopnosti absolventov na hodnotenie účinnosti inkluzívnych praktík.
- komplexné porozumenie inkluzívneho vzdelávania vrátane teoretických základov a praktických prístupov
- prehľad o právnom rámci a legislatívnych aspektoch týkajúcich sa inklúzie detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebam
- znalosť rôznych modelov a prístupov k inkluzívnej pedagogike a možnosti ich aplikácie v konkrétnych školských prostrediach
- schopnosť identifikovať individuálne potreby a nároky detí a žiakov so špeciálnymi potrebami a navrhovať a implementovať proinkluzívne stratégie a opatrenia
- praktické skúsenosti s vytváraním inkluzívneho prostredia a poskytovaním podpory žiakom s rôznorodými potrebami
- schopnosť efektívnej komunikácie a spolupráce s kolegami, rodičmi a odborníkmi z iných disciplín s cieľom podporiť inkluzívne vzdelávanie
- analytické schopnosti na posúdenie a hodnotenie účinnosti inkluzívnych praktík a identifikáciu oblastí na ďalšie zlepšenie a rozvoj